Соціологічне обгрунтування практики конструювання бренду міста

O. Musiyezdov

Анотація


В статті розкриті типові помилки у практиці створення бренду міста та запропоновано обґрунтування необхідності використання соціологічних досліджень для посилення якості брендингової діяльності. Сприйняття соціального світу є однією з ключових умов функціонування соціальної реальності. Тому тематика конструювання ідентичності має особливе значення як для соціологічного аналізу, так і для соціальної практики. Останнім часом в обох сферах істотна увага приділяється конструюванню ідентичності територій взагалі та міст зокрема. Під ідентичністю міста мається на увазі сприймана специфіка міста, яка має важливе значення, як з точки зору консолідації й мобілізації його мешканців, так і у зв'язку з необхідністю отримання переваг у конкуренції за отримання різного роду матеріальних та символічних благ. У практичному відношенні конструювання ідентичності міста виступає як діяльність зі створення бренду – низки (позитивних) асоціацій, які пов'язуються з ним. В той же час у практиці створення брендів присутні типові помилки, яких можна позбутися, послідовно використовуючи логіку маркетингового підходу, з одного боку, та спираючись на соціологічна дослідження, з іншого.


Ключові слова


соціальне сприйняття; ідентичність; ідентичність міста; брендинг; територіальний бренд; бренд міста

Повний текст:

PDF

Посилання


Asplund K., Kotler F., Rejn Y`., Xajder D. Markety`ng mest. – SPb: Stokgol`mskaya shkola эkonomy`ky` v S-Peterburge, 2005. – 376 s.

Bauman Z. Y`ndy`vy`dualy`zy`rovannoe obshhestvo – M.: Logos, 2002. Berger P., Lukman T. Socy`al`noe konstruy`rovany`e real`nosty`. Traktat po socy`-ology`y` znany`ya: Per. s angl. E. Rutkevy`ch. – M.: Medy`um, 1995. – 336 s.

Brend .

Brend goroda – delo gorozhan . Brend-platforma Xar`kova .

Burd`e P. Socy`al`noe prostranstvo y` sy`mvoly`cheskaya vlast` // Burd`e P. Nachala. – M.: Socio-Logos, 1994. – S. 181-207.

Burd`e P. Socy`al`noe prostranstvo y` genezy`s "klassov" // Burd`e P.

Socy`ology`ya poly`ty`ky`. – M.: Socio-Logos, 1993. – S. 53-98.

V Doneczke sostoyalsya kruglыj stol po sozdany`yu regy`onal`nogo bre-nda "Doneczk – delovaya stoly`cza Ukray`nы" . Veber M. Gorod // Y`zbrannoe. Obraz Obshhestva. – M.: Yury`st, 1994. – S.309-446.

Vy`zgalov D. Vpechatleny`ya ot konferency`y` "City Branding: The Search for place identity" (Bogota, 20-22 yanvarya 2011) .

Vыshel novыj rejty`ng samыx dorogy`x brendov my`ra // Delovoj Peterburg .

Gorelova E., Morozova E. Zdes` budet gorod-brend .

Gofman Y`. Predstavleny`e sebya v povsednevnoj zhy`zny`. – M.: Kanon-Press-Cz, 2000. – 304 s.

Dva sobыty`ya y`z zhy`zny` goroda .

Zy`nkevy`ch O. Terry`tory`al`nыj brendy`ng. Hot list. Y`ssledovany`e gorodov-brendov ot kompany`y` Purebrand .

Y`denty`chnost` brenda .

Identy`fikaciya Xarkova .

Koshelyuk M. Zachem nuzhen regy`onal`nыj brend? .

Logo dy`zajneriv .

Makeev S.A. Socy`al`naya moby`l`nost` y` y`denty`chnosty` v strukturnoj pe-rspekty`ve // Metodologiya, teoriya ta prakty`ka sociologichnogo analizu suchasno-go suspil`stva: Zbirny`k naukovy`x pracz`. – Xarkiv: Vy`davny`chy`j centr Xarkiv-s`kogo nacional`nogo universy`tetu im. V. N. Karazina, 1999, – S. 9–14.

Markety`ng v Rossy`y` .

Markety`ng goroda .

Markety`ng y` brendy`ng goroda .

Markety`ngovaya strategy`ya zayavochnoj kampany`y` "Sochy`-2014" // .

Molodыe dy`zajnerы predlagayut novuyu sy`mvoly`ku Xar`kova. Gotovы ly` v mэry`y` k y`zmeneny`yam? .

Musy`ezdov A. Y`denty`chnost` goroda: dy`namy`ka obraza Xar`kova v y`story`cheskoj retrospekty`ve // Metodologiya, teoriya ta prakty`ka sociologi-chnogo analizu suchasnogo suspil`stva: Zbirny`k naukovy`x pracz`. – Vy`pusk 15 – Xarkiv: XNU im. V. N. Karazina, 2009. – S. 488–494.

Musy`ezdov A. Lokal`naya y`denty`chnost` kak brend // Vestny`k Xar`kov-skogo nacy`onal`nogo uny`versy`teta y`m. V. N. Karazy`na. "Socy`ology`ches-ky`e y`ssledovany`ya sovremennogo obshhestva: metodology`ya, teory`ya, metodы". – 2010. – # 889. – S. 116–120.

Musiyezdov O. Social`ni uyavlennya pro kul`turnu identy`chnist` Xarkova (za materialamy` doslidzhennya xarkivs`ky`x pershokursny`kiv) // Visny`k L`viv-s`kogo universy`tetu. Seriya sociologichna. – 2008. – Vy`p. 2. – S. 100–109.

Novыj brend "Sochy` 2014". Poexaly`! .

Odessa razrabatыvaet brend goroda .

Predstavlen tury`sty`chesky`j brend Xar`kova .

Rod`ky`n P. Nekachestvennыj terry`tory`al`nыj brendy`ng ugrozhaet

y`my`dzhu Rossy`y` .

Sekston D. Brendy`ng 101. Uny`versy`tet Trampa. – My`nsk: Popurry`, 2010. – 336 s.

Solodky`j V. Y`story`ya prodvy`zheny`ya stran, regy`onov, gorodov .

Socy`al`nыe y`denty`fy`kacy`y` y` y`denty`chnosty` / S. A. Makeev, S. N. Oksamy`tnaya, E. V. Shvachko. – Ky`ev: Y`n-t socy`ology`y` NAN Ukray`nы, 1996. – 185 s.

Sociokul`turni identy`chnosti ta prakty`ky` / Pid red. A. Ruchky`. – K.: In-sty`tut sociologiyi NAN Ukrayiny`, 2002. – 315 s.

Ternopil` stane brendom .

Trabun D. Perestrojka: brend goroda – chast` 1 .

Formy`rovany`e y` razvy`ty`e brэnda Sankt-Peterburga // .

Anholt S. Competitive Identity: the new brand management for nations, cities and regions. Palgrave Macmillan, 2007. – 134 p.

Anholt S. Places: Identity, Image and Reputation. Palgrave Macmillan, 2010. – 168 r.

Anholt S. Place branding: Is it marketing, or isn't it? // Place Branding and Public Diplomacy (2008) #4, 1–6. .

Anholt: Countries Must Earn Better Images through Smart Policy .

Baumeister R. Identity. Cultural Change and Struggle for Self. N. Y., Oxford, 1986. Bhabha H. The location of culture. - Routledge, 1995 – P. 212–217. City of Melbourne Identity .

Giddens A. Modernity and Self-Identity. – Stanford 1991. Hall S. Question of Cultural Identity. – 1996: 119-125.

Hoyer W., Brown S. Effects of Brand Awareness on Choice for a Common, Repeat Purchase Product // Journal of Consumer Research. – 1990. – Sept. – P. 141-148.

Imagine Chicago .

Place Branding and Public Diplomacy .

Place identity .

Visual Identity Elements – Rules of Usage


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 2522-9095 (Online), ISSN 2413-7979 (Print)

https://doi.org/10.17721/2413-7979