До інтерпретації терміну "парадані" у соціальних дослідженнях

M. Sydorov

Анотація


Використання комп'ютерної техніки під час планування, програмування соціологічного дослідження, збору даних та їх аналізу дозволило більш ефективно аналізувати великі масиви інформації. Головним чином під інформацією, отриманою з соціологічного дослідження мають на увазі масив даних, що складається з запитань та відповідей на них респондентів. При комп'ютерно опосередкованому зборі даних під час проведення соціального дослідження збільшується можливість у автоматичній фіксації та накопиченні супроводжуючої інформації, частину якої можна використовувати для покращення якості результатів опитування. У літературі зустрічається низка термінів, що описують інформацію, отриману протягом дослідження. До неї відносять дані дослідження, мета дані, парадані, допоміжні дані та додаткові дані. Кожен з цих типів даних повинен мати свою інтерпретацію та зміст та займати своє місце у ієрархії. Так, дані – це відповіді респондентів на запитальник, метадані – це формулювання самих запитань та альтернатив а також супровідна документація по дослідженню, парадані – інформація про процес породження чи отримання даних, допоміжні дані, як конструкт більш високого рівня, містить парадані та іншу інформацію. У даній роботі робиться передісторія та огляд поняття "парадані", вперше введеного Міком Коупером у 1998 році, обґрунтовується його інтерпретація та ілюструється вміст цього поняття на прикладах.

Ключові слова


дані, метадані, парадані

Повний текст:

PDF

Посилання


Belli, R.F., Lepkowski, J.M., and Kabeto, M.U. (2001). The Respective Roles of Cognitive Processing Difficulty and Conversational Rapport on the Accuracy of Retrospective Reports of Doctor’s Office Visits. In Seventh Health Survey Research Methods Conference Proceedings. (University of Illinois-Chicago, Chicago), pp 197-203.

Bristle Johanna, Halbherr Verena (2015) Data Service Infrastructure for the Social Sciences and Humanities. Report on keystroke analysis and implications for field work. EC FP7, Grant Agreement Number: 283646. http://dasish.eu/publications/projectreports/DASISH_D3_7_Keystroke_Analysis.pdf

Couper M.P. (1998) Measuring Survey Quality in a CASIC Environment. /Couper Mick P.// Invited paper presented at the Joint Statistical Meetings of the American Statistical Association/ Proceedings of the Survey Research Methods Section, ASA, Achieving Quality in Surveys, Dallas, August. pp41-49.

Couper, M.P. and L. Lyberg. (2005). The use of paradata in survey research. Proceedings of the 55th Session of the International Statistical Institute.

Draisma, S. and Dijkstra, W. (2004). Response Latency and (Para)Linguistic Expressions as Indicators of Response Error. In Presser, S., Rothgeb, J.M., Couper, M.P., Lessler, J.T.,Martin, E., Martin, J., and Singer, E., editors, Methods for Testing and Evaluating Survey Questionnaires, pages 131–147. Wiley and Sons, Inc. http://dx.doi.org/10.1002/0471654728.ch7

ESS 7 CF (2014) Integrated contact form data file, edition 2.1, round 7 URL: http://www.europeansocialsurvey.org/download.html?file=ESS7CFe02_1&y=2014

Fuchs M. (2007) Video Web Survey – Results of an experimental comparison with a text-based Web survey./ Marek Fuchs, Frederik Funke //.–Proceedings of the Association for Survey Computing’s Fifth International Conference on the Impact of Technology on the Survey Process.– Southampton, England.– September 2007.– pp.63-80.

Gregory A. (2009) Metadata. /Gregory Arofan, Heus Pascal, Ryssevik Jostein // RatSWD, working paper № 57, March 2009 P22. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1447866

Kreuter F. ed. (2013) Improving Surveys with Paradata: Analytic Uses of Process Information. Wiley Series in Survey Methodology p 394. http://dx.doi.org/10.1002/9781118596869

Lepkowski, J.M., Couper, M.P., Hansen, S.E., Landers, W., McGonagle, K.A., and Shlegel, J. (1998). CAPI Instrument Evaluation: Behavior Coding, Trace Files and Usability Methods. Proceedings of Survey Research Methods Section, ASA, pages 917–922.

Matthew E. Jans (2011) Verbal Paradata and Survey Error: Respondent Speech, Voice, and Question-Answering Behavior Can Predict Income Item Nonresponse/ Proquest, Umi Dissertation Publishing (9 Sep 2011), 225 p.

Smith, T.W. (2011). The Report on the International Workshop on using Multi-level Data from Sample Frames, Auxiliary Databases, Paradata, and Related Sources to detect and adjust for Nonresponse Bias in Surveys. International Journal of Public Opinion Research, vol. 23 #3:389–402. http://dx.doi.org/10.1093/ijpor/edr035




DOI: http://dx.doi.org/10.17721/2413-7979/8.9

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 2522-9095 (Online), ISSN 2413-7979 (Print)

https://doi.org/10.17721/2413-7979